Electricity Minister Senthil Balaji Replied To A Citizen Who Is Facing Power Cut In Regular Manner!!
- Electricity
- Minister
- power cut
- tamilnadu
12:07 IST
By Dhiwaharan
A tweet thread uploaded by a Twitter user about the struggles he has been facing due to regular power cut, grabbed the attention of Electricity minister Senthil Balaji. The minister immediately replied asking the individual for the phone number he has been regularly contacting the electricity office. When the user hesitated to post his number publicly, Minister asked him to contact the EB office now and suggested him to inform the officials about the conversation he just had with the minister of Electricity.
“I have been struggling due to power cut problem for the past 7 months. After the arrival of ” Minnagam”, I started complaining and the power cut reduced. After that, power cut started taking place again at night 2 and 3 and continued for hours. After that, when I called “Minnagam”, they would day that the problem is unknown and would ask me to wait” said user named Lucas Hood through his tweet.
“The power came after one hour but it continued regularly and they gave me the contact number of a local wireman. He responded to me for the first three days and started arguing with me saying that I’m calling him daily. Why should I call him nd disturb if there’s no powercut??” the user asked through his tweet.
“Next day, 30 wiremen came to my house and threatened to file a case against me in police station. After the intervention of local councillor, they said that the problem will be solved if the post in front my house gets repaired. We waited for two long months. Later, they rectified the post and there was no problem for 10 days. Now, the powercut again started. There’s no power interruption in night nowadays but we started facing several interruptions in the day time ” he further added in his post.
அப்பறம் ஒரு மணி நேரம் கழிச்சு கரண்ட் வந்துச்சு அப்பறம் இதே ரெகுலர் ஆகவும் லோக்கல் வயர்மேன் நம்பர் குடுத்தாங்க. அவரு 3 நாள் வரைக்கும் போன் எடுத்து ரெஸ்பான்ஸ் பண்ணாரு அப்பறம் அவரு நீ என்ன டெய்லி போன் பண்ணி இம்ச பண்ணுறன்னு சண்டைக்கு வந்தாரு. பவர் கட் ஆகாம டெய்லி அவருக்கு
— Lucas Hood (@BeingSaThug) August 2, 2022
அப்பறம் லோக்கல் கவுன்சிலர் தலையிட்டதுக்கு அப்பறம் வீட்டுக்கு முன்னாடி இருக்க போஸ்ட்ட சரி பண்ணிட்டா போதும்னு சொன்னாங்க 2 மாசமா பொறுத்துக்கிட்டோம். அப்பறம் போஸ்ட் சரி பண்ணாங்க சரி பண்ணுன 10 நாள் ஒரு பிரச்னையும் இல்ல. அடுத்து மறுபடியும் பிரச்சனை இப்ப நைட்டுல போறதில்ல
— Lucas Hood (@BeingSaThug) August 2, 2022
இந்த complaint அ இதுக்கு மேல எங்க கொண்டு போறதுன்னு தெர்ல இது கடைசி முயற்சியா இங்க சொல்லிருக்கேன். இதுக்கு மேல இத பத்தி பேசக்கூட எனக்கு வெறுப்பாகிடுச்சு. முடிஞ்சா சரி பண்ணுங்க இல்ல பழகிக்குறேன்
Division – Theni
Sub division – Town Theni
Section – North Theni@TANGEDCO_Offcl— Lucas Hood (@BeingSaThug) August 2, 2022
“If we call Minnagam, power comes for 15 minutes and they say it’s due to tripping. For how long, I could phone call and get power connection? Is there any solution for this or I should get used to it? I don’t know where to take this problem further, I got fed up talking about this. Try rectifying or I will get used to it” he concluded his tweet mentioning the division, sub division and section.
The tweet got responded by Minister Senthil Balaji himself who asked the user to share the mobile number he has been contacting “Minnagam” and also the details about the power connection.
சகோதரரே, நீங்கள் எந்த எண்ணிலிருந்து பல முறை மின்னகத்தை தொடர்பு கொண்டீர்கள்? உங்கள் வீட்டு மின் இணைப்பு தகவலையும் பகிருங்கள்.. https://t.co/F29b4obEEZ
— V.Senthilbalaji (@V_Senthilbalaji) August 2, 2022
சார் இது என்னோட மின் இணைப்பு நம்பர், மின்னகத்துக்கு தொடர்புகொண்ட போன் நம்பர் மட்டும் எனக்கு பொதுவெளியில பதிவிடுறது தயக்கமா இருக்கு. நீங்க உங்களுக்கு DM பண்ண provision குடுத்தீங்கன்னா அந்த நம்பர அதுல அனுப்பிடுறேன் pic.twitter.com/dKzF5onFug
— Lucas Hood (@BeingSaThug) August 2, 2022
Providing the details, the user said that he has a little bit of reluctance in sharing the mobile number and asked the minister’s permission to share it in his DM.
சார் இது என்னோட மின் இணைப்பு நம்பர், மின்னகத்துக்கு தொடர்புகொண்ட போன் நம்பர் மட்டும் எனக்கு பொதுவெளியில பதிவிடுறது தயக்கமா இருக்கு. நீங்க உங்களுக்கு DM பண்ண provision குடுத்தீங்கன்னா அந்த நம்பர அதுல அனுப்பிடுறேன் pic.twitter.com/dKzF5onFug
— Lucas Hood (@BeingSaThug) August 2, 2022
“Your hesitation is justifiable, my brother. Call “Minnagam” from the number you have been contacting often and mention about the conversation we just had. They will take note of it. Appropriate action will definitely be taken” the minister said and the user confirmed that he made the call as per the minister’s suggestion.
சகோதரரே, உங்கள் தயக்கம் நியாயமானது. நீங்கள் அடிக்கடி மின்னகத்துக்கு அழைத்த அதே எண்ணில் இப்போது மின்னகத்துக்கு அழைத்து நாம் உரையாடிய தகவலை கூறுங்கள். குறிப்பெடுத்துக் கொள்வார்கள். நிச்சயம் தகுந்த நடவடிக்கைகள் எடுக்கப்படும்.. https://t.co/gyMuvZ7Rhi
— V.Senthilbalaji (@V_Senthilbalaji) August 2, 2022
Here’s the reply of Lucas :
பண்ணிட்டேன் சார் ரொம்ப நன்றி 🙏🏽 pic.twitter.com/QWpCmcDSJZ
— Lucas Hood (@BeingSaThug) August 2, 2022
ஆமா அவங்களுக்கு சரியா புரியல போல அமைச்சர் உங்ககிட்ட சொல்ல சொன்னாருன்னு second time அழுத்தமா சொன்னேன் 😂
— Lucas Hood (@BeingSaThug) August 2, 2022